Na de verkiezingen

Bestuur.jpgvrijdag 14 april 2023 14:56

Wat was het spannend die uitslag van de verkiezingen!
Die kwam donderdagavond 16 maart.
Dijkgraaf Dirk-Siert Schoonman maakte die in het Waterschapshuis in Zwolle bekend aan de verzamelde partijen.

Heel blij waren wij als ChristenUnie met het behoud van onze 2 zetels, ook al was de 2e zetel nu een restzetel. De stemmen die wij in 2019 ‘wonnen’, verloren wij weer bij deze stemronde. Waarom en aan wie, dat zou ik graag nader onderzoeken. Ingehouden blijdschap was er bij BBB, die met 9 zetels het bestuur in komt. WaterNatuurlijk is net als wij ook stabiel gebleken met 5 zetels. De overige partijen hebben op de SGP na 2 zetels behaald. De SGP heeft en houdt er 1, met stemmenwinst. Meer informatie staat op de website: https://www.wdodelta.nl/verkiezingen

Het nieuwe bestuur is in een vergadering van het Algemeen Bestuur beëdigd op 29 maart, nadat we op 27 maart afscheid hebben genomen van het oude bestuur. BBB heeft inmiddels als grootste partij voortvarend het voortouw genomen in de vorming van een nieuw dagelijks bestuur. Piet Zoon, eerder waarnemend dijkgraaf bij WDOD, is aangezocht als verkenner.

Betty Poutsma, fractievoorzitter

Reacties op 'Na de verkiezingen'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.